Lite om de mesta

Jag kunde inte sova igår. Låg vaken flera timmar efter att sötisen somnat. Ni vet ju hur det blir. Man ligger å tänker och sen bär det iväg. haha jag kom iaf på att jag vill göra en "komiska saker som vi säger" lista. Alltså det kan vara kommentarer ur filmer och ord som blivit till för att man sagt fel en gång. Iaf.

Roliga ord listan 
Pallevante. Kom i kontakt med detta ord när jag träffade C och M, som nu e mina bästa kompisar. Används ofta i en mening. Tex "Jag flög som en pallevante!" Har ingen aning hur den ser ut eller hur nordet kom till. Får fråga M sen.

Allt är relativt utom korven som har två. Det är en historia som blivit vädigt förkortad och fel berättad till min kompis C.

Den galna tanten med hatten. Kommer från tecknade filmen om Tarzan. C´s favorit uttryck, trots att hon alltid säger fel. Dvs den galna hatten med tanten.

Hell yeah! Vet inte riktigt vilken film men det blev ett favorit uttryck för mig i somras.

Självklart, bara för att jag satt mig och ska skriva ner orden så kommer jag inte ihåg dom. Typiskt!
Jaja jag får väl fortsätta på listan nån annan gång.

Nu ska jag fika klart och sen bege mig iväg till Bildelshuset och byta en fläcktrem som jag köpte igår som tydligen var för kort ?! Konstigt med tanke på att jag böt till den sorten förra gången. Typiskt!
Efter att jag varit där ska jag en sväng förbi lassarettet och tömma mitt skåp, som jag borde gjort för länge sen men det har inte blivit av.
Oj jo jag har massor jag ska fixa innan kebab kvällen börjar!
C ya!

*härligt med ledigt*

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha du är rolig du. =)



Ses på kebaben ikväll.

2008-12-19 @ 15:13:16
URL: http://linaramone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0