inget speciellt

Jag har så svårt för att ta mig tid och sitta här och skriva. ibland behöver man få skriva av sig eller berätta om något roligt som hänt..

Men det händer inte så mycket just nu.. Dagarna springer förbi och det händer i princip samma saker.. tråkigt nog. Har börjat sakna jobbet en heldel för jag är ju en himla social person men pratar typ aldrig med nån nu mer.. Har så smått kommit igång med träningen igen så jag mår lite bättre i mig själv igen.. men det tar sån tid. Min kropp är inte duktigt på att gå ner i vikt, gärna upp men inte ner. Vet ju att det beror på mig. Jag tycker om att njuta av livet kan vi säga;)

Har oxå svårt att ta mig hemifrån för att min bil är dum, rent av livsfarlig kan man säga. den fungar när den vill men jag försöker intala mig själv att den håller 1 månad till för jag tänker inte besiktiga den igen.
Efter att johan glömde lägga i en växel eller handbromsen efter att han bytt startmotor och bilen rullade iväg och krockade men våran andra bil i typ 5 km i timmen och hela fronten blev mos så känner jag mig inte så säker i den bilen längre.. tänk om man skulle krocka eller köra i diket? då har jag ju motorn i knät *ruggig tanke* Huven går inte längre att stänga ordentligt och bilen håller ordagrant på att falla sönder. Så nej det känns inte som att man vill åka iväg nånstans för jag vet inte om jag tar mig hem igen eller hela vägen fram..

Men jag ser ett ljus i tunneln. Min bästa kompis ska nämligen börja jobba ständig helg snart! *jippi* Då kanske man kan hitta på lite mer saker:)

Nej nu blir det lite lunch:)

räven

Räven var här nyss och åt lite plommon:)
Tidigare i sommar, när han va lite mindre, var han här och åt körsbär:)

Mums tyckte han!:)

synd att det var så mycket motljus annars så hade nog den här bilden blivit väldigt fin:)
"våran" lilla räv:)

minisemester i karlsborg

Vi lämnade av Tilda hos mormor och morfar och stack iväg. Karlsborg nästa, för lite avkoppling, ensam tid och nya upplevelser. Vi hade vädret på våran sida, som vanligt när vi åker nånstans;) På torsdagen åt vi en härligt god lunch på Idas brygga precis intill götakanal. Efter det blev det en promenad ut med vattnet i den värmande solen medans vi väntade på att bussen, som skulle ta oss till Töreboda, skulle komma. Efter en resa på en timme kom vi fram och fick kliva ombord på båten som skulle ta oss tillbaka till karlsborg via götakanals snirkliga kanal:) Helt underbart väder fick vi och tur hade vi oxå för att på en båt som har plats för 170 personer va vi totalt 8 gäster ombord.

Vi firade ganska tidigt med en varsin öl. Det var gott:) Solen värmde gott och det var himla härligt att få komma hemifrån. Vyerna var otroligt vackra och maten extremt god. Vi bara njöt av varann:) det var länge sen vi hann kramas så mycket. Det var otroligt härligt

När vi kom tillbaka till karlsborg va vi båda lite trött så vi begav oss till hotellet och fick vårat rum. Väldigt fint inte som vårat "råtthål" som vi bodde i när vi va i rom;). Vi la oss och vilade en stund för vi tänkte att vi skulle ta en drink senare på kvällen. Vid 22 begav vi oss till Idas brygga och tragiskt nog va det bara vi där hahaha det var mer fart på hamburgarstället brevid så det blev bara en drink sen var det dax att lägga sig.

Gick upp relativt tidigt. Ville ju inte missa hotellfrukosten;) Och vilken frukost sen då! underbar matsal och utsikt:)
Vi gick upp till rummet, mätt och trötta. Jag passade på å sova en stund till. Vi skulle på äventyrs guidning på ett fort senare på dagen. Va inte piggare när jag vaknade kan jag säga. En tripp till systemet blev det, till kvällen väntades utgång i arboga för min del.

Guidningen var otroligt häftig. Det är en fästning som dom byggt för att kungen och regeringen skulle flytta dit om det blev krig. Det skulle bli sveriges nya huvudstad, om det blev krig alltså. Men det blev det ju inte. Det tog 90år och bygga den. Ska lägga upp en länk för dom som är intresserade att läsa mer, orkar inte ta allt här.

Efter en god fika var det dax att bege sig hemmåt och byta om för en utekväll med tjejerna på "byn". Trevlig kväll måste jag säga:)

De va våran lilla semester de! I september väntar en vecka på gotland oxå, ska bli kul:) Och då får Tilda oxå följa med:)

Här kommer bilder!

Otroligt vacker matsal

Guidningen på fästningen:)

Länk: www.karlsborgturism.se

något av det häftigaste jag varit med om..

Nu va det ganska länge sen jag var och fiska och dom sista gångerna jag var å fiska så fick jag inge fisk tills förra gången.. Oj säger jag bara.

Det var lite folk där när jag kom dit men det var ledigt på "min" plats:) Så jag packade upp alla mina grejer, krokade på en mask och la ut den i kanalen och satte mig och njöt. Solen stog fortfarande högt på himlen och jag njöt i fulla drag:) Det blåste lite men det gjorde inget för annars hade jag nog inte kunnat sitta i solen. Det nappade lite grann men inget som fastnade så jag bara satt där:)

Två timmar senare när solen började gå ner så skulle jag kolla om det fanns nå mask kvar på kroken å då satt den fast. Jag fick inte upp kroken! Jag tänkte självklart bottennapp och la ner spöt och började dra i linan istället. Det gick trögt och jag kände att det var något som satt fast. Till slut släppte de men det var fortfarande väldigt mycket motstånd. Jag drar flötet mot land och det är då jag ser den. En fisk stor som min underarm släpar jag upp på land. Shit vilken kännsla! Jag började skaka i hela kroppen. Jag tycker verkligen inte om stora fiskar. Tycker dom är läskiga. Jag hann tänka va fan gör jag nu?! På med handskar och plockar dän kroken ur munnen på fisken. Tog hinken och fyllde på med vatten.. la i fisken i hinken men den fick ju knappt plats! Ropade till några av dom andra som var där och frågade om dom var bra på fisksorter. dom trodde att det va en gös. Jag är super dålig på fisk arter så jag var ju tvungen att ta med den hem och ta kort på den. Johan hade ju inte trott mig annars!
Tittade på internet men det var ingen gös utan en slytare(?) Vågade tyvärr inte äta den eftersom att jag inte visste va det va för något. Men nu har jag iaf fått en stor fisk. Min första stora fisk:) *stolt*