något av det häftigaste jag varit med om..

Nu va det ganska länge sen jag var och fiska och dom sista gångerna jag var å fiska så fick jag inge fisk tills förra gången.. Oj säger jag bara.

Det var lite folk där när jag kom dit men det var ledigt på "min" plats:) Så jag packade upp alla mina grejer, krokade på en mask och la ut den i kanalen och satte mig och njöt. Solen stog fortfarande högt på himlen och jag njöt i fulla drag:) Det blåste lite men det gjorde inget för annars hade jag nog inte kunnat sitta i solen. Det nappade lite grann men inget som fastnade så jag bara satt där:)

Två timmar senare när solen började gå ner så skulle jag kolla om det fanns nå mask kvar på kroken å då satt den fast. Jag fick inte upp kroken! Jag tänkte självklart bottennapp och la ner spöt och började dra i linan istället. Det gick trögt och jag kände att det var något som satt fast. Till slut släppte de men det var fortfarande väldigt mycket motstånd. Jag drar flötet mot land och det är då jag ser den. En fisk stor som min underarm släpar jag upp på land. Shit vilken kännsla! Jag började skaka i hela kroppen. Jag tycker verkligen inte om stora fiskar. Tycker dom är läskiga. Jag hann tänka va fan gör jag nu?! På med handskar och plockar dän kroken ur munnen på fisken. Tog hinken och fyllde på med vatten.. la i fisken i hinken men den fick ju knappt plats! Ropade till några av dom andra som var där och frågade om dom var bra på fisksorter. dom trodde att det va en gös. Jag är super dålig på fisk arter så jag var ju tvungen att ta med den hem och ta kort på den. Johan hade ju inte trott mig annars!
Tittade på internet men det var ingen gös utan en slytare(?) Vågade tyvärr inte äta den eftersom att jag inte visste va det va för något. Men nu har jag iaf fått en stor fisk. Min första stora fisk:) *stolt*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0