minisemester i karlsborg

Vi lämnade av Tilda hos mormor och morfar och stack iväg. Karlsborg nästa, för lite avkoppling, ensam tid och nya upplevelser. Vi hade vädret på våran sida, som vanligt när vi åker nånstans;) På torsdagen åt vi en härligt god lunch på Idas brygga precis intill götakanal. Efter det blev det en promenad ut med vattnet i den värmande solen medans vi väntade på att bussen, som skulle ta oss till Töreboda, skulle komma. Efter en resa på en timme kom vi fram och fick kliva ombord på båten som skulle ta oss tillbaka till karlsborg via götakanals snirkliga kanal:) Helt underbart väder fick vi och tur hade vi oxå för att på en båt som har plats för 170 personer va vi totalt 8 gäster ombord.

Vi firade ganska tidigt med en varsin öl. Det var gott:) Solen värmde gott och det var himla härligt att få komma hemifrån. Vyerna var otroligt vackra och maten extremt god. Vi bara njöt av varann:) det var länge sen vi hann kramas så mycket. Det var otroligt härligt

När vi kom tillbaka till karlsborg va vi båda lite trött så vi begav oss till hotellet och fick vårat rum. Väldigt fint inte som vårat "råtthål" som vi bodde i när vi va i rom;). Vi la oss och vilade en stund för vi tänkte att vi skulle ta en drink senare på kvällen. Vid 22 begav vi oss till Idas brygga och tragiskt nog va det bara vi där hahaha det var mer fart på hamburgarstället brevid så det blev bara en drink sen var det dax att lägga sig.

Gick upp relativt tidigt. Ville ju inte missa hotellfrukosten;) Och vilken frukost sen då! underbar matsal och utsikt:)
Vi gick upp till rummet, mätt och trötta. Jag passade på å sova en stund till. Vi skulle på äventyrs guidning på ett fort senare på dagen. Va inte piggare när jag vaknade kan jag säga. En tripp till systemet blev det, till kvällen väntades utgång i arboga för min del.

Guidningen var otroligt häftig. Det är en fästning som dom byggt för att kungen och regeringen skulle flytta dit om det blev krig. Det skulle bli sveriges nya huvudstad, om det blev krig alltså. Men det blev det ju inte. Det tog 90år och bygga den. Ska lägga upp en länk för dom som är intresserade att läsa mer, orkar inte ta allt här.

Efter en god fika var det dax att bege sig hemmåt och byta om för en utekväll med tjejerna på "byn". Trevlig kväll måste jag säga:)

De va våran lilla semester de! I september väntar en vecka på gotland oxå, ska bli kul:) Och då får Tilda oxå följa med:)