mitt i pluggandet

Ja jag läste en sån häftig text nyss.
Jag tror inte på nån gud dvs att jag är ateist och tror nog på ödet.. eller ja jag vet helt enkelt inte.
jaja läs iaf!

Det finns inga hamnar, som jag kan uppfatta som slutmål, dvs det finns inget givet slutmål för mitt liv, som att komma till himlen, bli miljonär, eller liknande.
Det finns ingen mening med livet, utan endast mening i livet.
Det finns inga sjökort att styra efter dvs. ingen utanför mig själv som kan tala om för mig hur jag ska styra båten.
Ingen gud, inga naturlagar, inga samhällslagar eller medmänniskor som kan hjälpa mig.

Människan är ensam och fri, såtillvida att hon kan försöka styra båten.
Men de skär, grund och stormar som hon råkar på kan hon inte välja. Hon har inte heller möjlighet att ändra de nödvändiga villkoren för sitt liv. Eftersom hon har frihet, har hon också ansvar, inte bara för sig själv, utan också för andra människor.

så vacker:)

Kommentarer
Postat av: sara

Gillade den biten med: "Det finns ingen mening med livet, utan endast mening i livet."

Får en att tänka till lite....

Cu2morrow :)

kraam

2009-01-18 @ 19:56:20
URL: http://sunshinegirlensliv.blogg.se/
Postat av: Lina

Tja!

Jo det var skoj fast jag var sjuk faktiskt. Fick ta det lite lugnare i åkningen än vad jag brukar bara. :) Jag är dock inte friskare nu. :( Siktar på att vara frisk till helgen och Hahnes fest. kram

2009-01-19 @ 17:55:08
URL: http://linaramone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0