090107

Jag måste bara säga att jag älskar våran nya kaffemaskin:) (Espressomaskin)

Först när johan och jag prata om den så tyckte jag att det var en onödigt sak. Jag hade ju redan en kaffebryggare och den dög (tyckte jag då). Men gu så fel jag hade. Den här kan ju göra allt! Mums! Härligt med latte till frukostmackan:)
Jaja nog sagt om vårat nya tillskott.

Gårdagens stora ämne-->Att flytta ihop. Att bli sambos.
Vi är ju kära (haha nån som har missat de;P) Nykära än så länge *på rosa moln*

Mina erfarenheter av att bo ihop med någon är inte dom bästa. Det är nog inte så lätt att bo tillsammans med mig *gulp* Stackars johan. Är nog ganska pedant av mig.. vet inte varför men jag tycker att man ska hjälpasåt i hemmet. Självklart! Inga mansgrisar tack. Inte tror jag heller att min älskling skulle va så heller men.. ja alla människor är ju olika. Det krävs en hel del om man ska klara av att bo ihop. Men framför allt så tror jag att kommunikationen är viktig och att man har förståelse att man är två och att man båda har samma mål.. alltså att man vill samma sak.. Men man får ju inte göra det till en för stor grej heller. Det ska ju ske naturligt. 
Vi kom iaf fram till att vi båda tycker att vi har det bra som vi har det nu.
Vill vi vara i stan så är vi hos mig. Vill vi vara på landet så är vi hos honom. Perfekt!
Och jag VILL INTE flytta till nån ny lägenhet. Är trött på de. Vill ha hus. Det är dax.

Mina drömmar
Sen jag var liten har jag velat bo på landet. Det är där jag hör hemma.  
Djur har alltid varit och kommer alltid att vara mitt största intresse. Nog för att det svalnat något under åren så kommer jag alltid känna mig mest hemma i stallet. Dvs Jag vill bo på en gård, ha mitt eget stall, hagar(mark), skog, gäststuga, gärna nära till bad eller varför inte en egen sjö?! (det är ju min DRÖM gård) ;)
Där ska jag iaf bo med min man, mina barn, mina djur.
Dax att börja spara pengar så snart som möjligt.




Min katt Tufflan, 10år

Kommentarer
Postat av: Madde

ja visst vill man bo på landet! Du skulle älska min gård. Ladugård, stora åkrar runt om, tyst o lugnt. Jag kan gå ut naken på gården o ingen ser mig. haha



Men testa bo ihop innan ni bygger hus tillsamman iaf! :)

2009-01-07 @ 20:04:31
URL: http://lillins.blogg.se/
Postat av: sara

Glöm för fan inte tuppen!

Du måste ha en tupp sen kan jag komma och vara tupp-vakt när ni ska på kryssningar :)

2009-01-08 @ 17:35:25
URL: http://sunshinegirlensliv.blogg.se/
Postat av: Carin

Haha.. gud va jag garvade när jag läste det där. 'En egen sjö' ;P

2009-01-08 @ 20:21:41
URL: http://nursen.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0