091016 - en såndär dag

Idag är det en såndär jobbig dag.

Gårdagen tillbringade jag med min gudson och hans mamma, min bästis cia. Det blev en underbar dag trors att jag var/är trött och sliten ända in i själen. Johnny är så underbart söt liten kille och cia en mycket bra mamma. vill ha en egen snart!! Undrar hur en annan kommer bli som mamma :S men det blir nog bra när det väl händer..

Men iaf. Jag har tänkt mycket idag. Jag hadde tänkt att byta olja + oljefilter och termostaten på skrutten min idag. De gjorde jag oxå, med gråten i halsen. Jag vet inte varför jag mår som jag mår just idag. Känner bara att jag måste få ur mig detta. Vart är jag på väg? Jag är så trött. Ont i kroppen, framförallt i armarna.

Varför får jag inte mer jobb? Pengar. Därifrån kommer smärtan i magen. Känner mig värdelös.
Jag känner mig utanför livet just nu. Jag och johan ”träffas” knappt längre. Visst ses vi varje dag och jag vet att han älskar mig och håller mig kär så känns det som att vi håller på och glider ifrån varann. Det var länge sen vi bara hade en kväll för oss.
Huset. Jag vet att han vill att huset ska bli klart men måste man stressa och jobba på tills man kolapsar? Prioriteringar. Jag vet inte vad jag trodde skulle ske när vi köpte skogstorp men inte trodde jag att vi skulle glömma oss. Vart är du min älskling? Det här är väl mitt sätt att sätta ner foten. Jag accepterar inte att han sliter ihjäl sig. Jag vill ha en pojkvän kvar när huset är klart oxå. Jag känner mig otillräcklig. Det finns inte så mycket jag kan göra i huset just nu och det känns inte bra. Suck.  

Det är bara en sån dag. Då man bara ska krypa ner i sängen och dra täcket över huvudet.

Ge mig en dag, en ledig dag i kärlekenstecken så att vi får en pause. En välbehövd vila. Kunna vara bara han och jag. Nu låter det ju som att vi inte alls är lyckliga men det är vi. Utan johan skulle jag inte vilja andas. Han är mitt allt och det kommer han alltid att vara. Jag älskar honom över allt annat. Det är bara lite mycket.. just idag.

Nu har ju iaf turen på min sida idag eftersom jag lyckats byta både oljefiltret och termostaten helt själv, stolt.

Så. Det var skönt att få skriva av sig lite. Livet är inte alltid så enkelt, framförallt inte när man har mycket att stå i och inte mycket går som man tycker att det ska. Jag trodde att jag skulle få en heldel jobb som undersköterska men nu är det ju lågkunjuktur så vad ska man förvänta sig? Lön? Njee. Fy jag känner för att dricka mig full och bara glömma alla obekrämligheter för en stund. Skulle vilja träffa min storebror mer, ja mina syskon överhuvudtaget. Fikade med honom på stan i veckan och fick en liten insikt i hans liv just nu. Önskar att jag kunde finnas tillhands för både honom och min lillasyster just nu:/ Vill att ni ska veta att jag håller er varmt om hjärtat trots att jag inte alltid har tid att umgås.

Nej nu ska jag städa lite här hemma och vänta på att älsklingen kommer hem.

 


Kommentarer
Postat av: Göran

Sådana där dagar har jag också. Igår kände jag mig verkligen låg och "värdelös". Idag känner jag inte alls likadant men när man är inne i skiten så finner man liten tröst i att imorgon är en ny dag. Men så är det.



Senaste året har varit otroligt jobbigt för mig. Från att ha haft sambo och tre plastbarn i ett radhus hamnade jag ensam i en ny stad utan vänner och kände mig totalt isolerad från omvärlden. Det enda som höll mig flytande var mitt jobb och mina stöttande kollegor som "såg" mig. Men sakta och säkert tog jag mig ur skiten. Så håll ut och skatta dig lycklig som har en sån go människa som Johan vid din sida! :)

2009-10-16 @ 19:44:50
Postat av: Carin

Det värker i brösten att läsa detta. Jag och kommentarer, förlåt, jag kan bara inte skärpa mig. Ett litet leende kanske man kan frambringa ändå?



Underbar kommentar du fick från föregående talare, till skillnad från min 'patetiska' :)



Kraam till er båda!

2009-10-16 @ 20:18:53
URL: http://nursen.blogg.se/
Postat av: sofia

Tack till er båda. Visst är jag lycklig och ler, carin, men man måste få vara låg för att kunna se ljuset i tunneln till slut. Göran: Tack för din underbara kommentar! Nu e jag full;)hoppas vi ses den 31:)

2009-10-16 @ 22:47:27
URL: http://liawn.blogg.se/faya
Postat av: Linda

Ger dig en stor KRAM!!

/Linda

2009-10-16 @ 23:41:32
URL: http://Linduz79.blogspot.com
Postat av: Carin

Jag kommer ej den 31.a, jobbar då :/

2009-10-17 @ 07:48:09
URL: http://nursen.blogg.se/
Postat av: Klas

Du får en stor kram när jag ser dig nästa gång :=)

2009-10-17 @ 14:39:51
Postat av: sofia

tack så jätte mycket allihopa!! idag mår jag mycket bättre:) kraamar

2009-10-17 @ 17:06:56
URL: http://liawn.blogg.se/faya
Postat av: Jenny F

Fy vad tråkigt att läsa Sofia. Jag vet att vi inte har någon kontakt alls idag, men jag tjuvläser här ibland ändå. ;)

Hoppas att du och Johan hittar lite tid för bara er fastän huset tar massa tid, ibland måste man släppa såna "måsten" och bara vara ett tag. Huset försvinner ju liksom inte! :)

Kram!

2009-10-18 @ 18:04:30
URL: http://ettplusettartre.blogspot.com/
Postat av: Lillasyster

jag vet att du finns där även

2009-10-18 @ 22:03:43
URL: http://tsoml.blogg.se/
Postat av: Lillasyster

Jag vet att allt med renovering och jobb tar mycket av din (& er) tid, men jag vet också att du finns och bryr dig även om vi inte ses lika mycket som förut. Jag önskar också att vi hade mer tid för varann.



Jag vet att jag inte varit mig själv den sista tiden men nu känner jag verkligen att jag hittat tillbaka och kan ta för mig mer av livet, och att man ska prata om det som gör att man mår dåligt. inga problem är för små!

och det kommer komma en tid när du känner att du kan göra mer där ute och då får kanske johan vara den som får fråga vad han ska göra ;) trots att jag har svårt att se honom sysslolös, haha! Var stark systra mi, finns här för dig i vått och torrt! Älskar dig med hela mitt hjärta och du kommer bli en underbar mamma när den tiden kommer <3 no doubt about it!

2009-10-18 @ 22:18:16
URL: http://tsoml.blogg.se/
Postat av: Marielle

Stumpan då. Jag var hemma hela helgen. Hade kunnat bjuda på en kram om jag visste att det varit skit.

2009-10-19 @ 12:38:31
URL: http://greeneyedmiss.blogg.se/
Postat av: Madde

(jag är inte bra på såna här sentimentala saker men känner ändå att jag måste på dig att dra lite på smilbanden)



ALWAYS LOOK ON THE BRIGHT SIDE OF LIFE......ALWAYS LOOK ON THE LIGHT SIDE OF LIFE.....etc :)

2009-10-19 @ 20:51:27
URL: http://lillins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0