Oförberett gnälligt.

Nog för att dom sa att det skulle komma snö men hallå?! Ibland har dom tydligen rätt och visst är det lite mysigt men jag har inte riktigt hängt med och hunnit fixa fram allt som borde finnas framme när det blir sånt här väder.

Mina vinterkängor tex. Dom står kvar någonstans på logen hos johans pappa, och inte har jag mod nog att klättra upp dit och hämta dom heller. Inte heller hade jag/vi hunnit fylla på vedförrådet på altan, så ja har fått släpa skottkärran full med ved i 2dm kramsnö. Vi har inte heller frågat grannen om han har lust att ploga våran uppfart/parkering i år oxå, inte heller har vi tagit hit 4hjuligen så vi kan ploga med den. Vi är alltså oförberedda. Men ja.. vi äger ju iaf en snöskyffel. Men johan är på gotland och jag är inte i skottasnö tillstånd. 

Annars så är det som sagt ganska mysigt. Just nu är jag fast här ute på landet för att bilen min är på verkstan och johan är som sagt, på gotland. Känns lite konstigt att inte kunna ta sig någonstans, att behöva förlita sig på att andra fixar en hit och dit.

Igår var jag iväg och köpte mina första mamma kläder:D kändes lite konstigt men gu så sköna!! Äntligen ha byxor som inte klämmer åt och som går upp över magen:) helt underbart!
Nu har jag även börjat känna att jag inte kan sitta som jag vill för då blir det ett jäkla bökande därinne:D Och det är väl bara att lyda.

Vore skönt att kunna ha ett par mammabyxor på jobbet oxå.. får nog prata med chefen. På tal om chefen så ringde hon idag och frågade om jag hade lust att få mitt vik förlängt till den sista jan! Självklart sa jag ja! Då är det bara en månad som är obokad för jag lär ju gå på mammaledighet omkring den sista feb. Beroende på hur man mår. Kanske får för mig att gå tidigare oxå;)

nej nu väntar lite tvätt och städ innan verkstan ringer.

Tjoflöjt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0