v.34

Tidigare har jag inte kännt mig så himla gravid men idag.. huuu:/
Jag kan inte sitta framåtlutad alls längre. Magen tar i revbenen och lill*n säger ifrån på skarpen.
Idag kände jag nog dom första sparkarna mot revbenen. Aj säger jag bara.. längtar tills nästa vecka då magen ska sjunka ner lite så jag kan börja äta och andas normalt igen. Det har även blivit jobbigare att sova. Ont i höfterna och bökit att vända sig.. Nu är jag gravid gnällig påriktigt hahaha

Annars så är det kalas planer. Fyller äldre på torsdag men imorgon väntas bästa kompisarna komma på "åldringsfika" och resten av familjen på torsdag:) Alltid kul att fylla år och träffa dom man inte träffar så ofta. 


Bjuder på några magbilder:

             
v26                              v30                         v33

 
     v 34 (idag)




Bebisen

Din bebis längd är denna veckan ungefär 32 cm från huvud till stjärt och 46 cm totalt. Den väger nu omkring 2.2 kg. Håret fortsätter att växa sig längre och tjockare. Bebisens hårfärg kommer troligen att förändras efter förlossningen, så om den är blond finns det en chans att det mörknar senare eller vice versa. Det mesta av lanugohåret trillar av vid den här perioden, men vernixproduktionen ökar. Bebisen tar kalcium från dig för att kunna bilda skelett så därför är det viktigt att du för i dig mycket kalcium, antingen genom att dricka mjölk och/eller genom kosttillskott. Om du skulle föda bebisen nu skulle den klara sig bra utanför livmodern, den största skillnaden mot ett fullgånget barn är lungornas mognad. även om lungorna i vecka 34 inte är helt färdigutvecklade så är chanserna goda att bebisen skulle klara sig utan intensivvård. Bebisen flyter inte längre omkring utan vilar på livmodern. Naglarna har nu vuxit över kanten på fingrarna och bebisen kan riva sig på dem.


Kommentarer
Postat av: Rocktjejen

Vilken fin mage du har! :) Jag fick se igår att du har börjat skriva här igen. Roligt! :) Så jag följer bloggen nu. :)

Jag bytte bloggprotal nyss, men jag är samma tjej än. :)

Kramen (Linda, f.d klasskompis sen USK:a utb.)

2011-02-16 @ 20:41:06
URL: http://rocktjejensblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0