Gårdagens äventyr

Jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade såå rätt.

Vi kom upp till ul. Där visar det sig att jag haft rätt hela tiden.. bebisen ligger i sätesbjudning dvs med stjärten först. Vi fick då gå ner till förlossningen för att försöka vända på lill*n men efter ctg övervakning och 3 vändningsförsök av läkare och överläkare så gav vi upp. Bebisen har "kilat" fast sig och ville abslout inte vända sig. Det var ingen behaglig upplevelse.. Det går till såhär: läkaren tar tag om stjärten och huvudet (på ut sidan av magen) och försöker få bebisen att göra en kullerbytta typ. Min mage känns mörbultad idag..

Fick prata med läkaren. Dom rekomenderar ju inte att man föder vaginalt om barnet ligger i säte eftersom man kanske inte är stor nog i bäckenet. Såå ja.. Jag ska bli snittad.

Självklart blev reaktionerna många.. allt var så omtumlande.. Jag ville ju föda. Jag hade ju förberett mig i 8 månader och så går det inte.. Det känns snopet. Tankarna är många.. Bebisen har ju fortfarande en chans att vända sig men eftersom det är så trångt i magen så är chansen liten.. *sucka* måste säga att jag är lite besviken men det är ju iaf samma "utgång" dvs att jag och johan blir föräldrar:)

såå.. *trummvirrvel*



Den 15/3 kommer våran bebis till världen och vi blir föräldrar:D


Kommentarer
Postat av: Lillsis aka aunty lina

Helt underbart! Men väldigt oväntat..så spännande :D love .you guys <3

2011-03-03 @ 11:14:08
URL: http://tsoml.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0